جاده ي تنهاييها جاده ي تنهاييها .

جاده ي تنهاييها

اهميت نورپردازي در تابلوسازي

اهميت نورپردازي در تابلوسازي

وايرينگ با سيم كشي قطعات الكتريكي در تابلوسازي بسيار حائز اهميت بوده و اجراي آن بايد با دقت هرچه بيشتر انجام شود زيراكه يكي از مهمترين مسائلي كه بايد در رابطه با ايمني و زيبايي تابلو به آن توجه نمود همين سيم كشي تجهيزات الكتريكي داخل تابلو مي‌باشد و همچنين عملكرد صحيح و طول عمر تجهيزات تا حد زيادي به رعايت اصول سيم كشي و استاندارد‌هاي مربوطه بستگي دارد.

k9c7_z1.jpg

نورپردازي در تابلوسازي جزو يكي از مهمترين فاكتورها براي جذب مخاطب به تابلو و مشاهده محتوا و تبليغات آماده شده در تابلو مي باشد. بطوري كه امروز كه از از نورپردازي در تابلوسازي استفاده نشود، قطعا آن تابلو، اثري كمي در تبليغات خواهد گذاشت و نمي توان از آن تابلو بهره كافي را برد. زيرا تقريبا اكثر فروشگاه ها و يا شركت هايي كه تمايل به ساخت تابلو دارند، تاكيد بسيار زيادي بر روي نورپردازي در تابلوسازي دارند. حال اين را تصور نماييد در كنار تابلوهايي كه از نورپردازي استفاده نموده اند، تابلوهايي قرار بگيرد كه فاقد نورپردازي باشد. قطعا چنين تابلوهايي همانطور كه مطرح شد، در كنار ساير تابلوهايي كه داراي نورپردازي هستند، ديده نمي شوند.

نورپردازي در تابلوسازي اساس يك تصوير است، در واقع آنچه باعث خيره شدن و توجه به يك تصوير مي‌شود، در قدم اول نورپردازي آنست و بعد طرح. گاها پيش آمده كه در تابلوسازي هايي، زحمت بسياري براي طرح آن كشيده شده، ولي به دليل عدم توجه به نورپردازي در تابلوسازي ، بسيار كم توجه بوده و عملكرد خوبي نداشته و در نهايت، نتيجه دلخواهي نيز گرفته نشده است. بنابراين نور بحث اصلي در تابلوسازي مي‌باشد.

درون تابلو چلنيوم از دو نوع لامپ معمولا استفاده مي شود.لامپ SMD و LED استفاده ميشود.كاربرد لامپ هاي SMD در تابلوهاي چلنيوم به دليل پرنور بودن خيلي بيشتر از لامپ هاي LED است.
همانطور كه واضح است نور تابلو هاي چلنيوم يكي از مهمترين قسمت هاي تابلو چلنيوم است كه بايد با دقت هرچه بيشتر نورپردازي بشود.مصرف پايين برق،پخش مناسب نور، خاموشي كمتر و نصب آسان تابلو هاي چلنيوم جزو عواملي است كه حائز اهميت است و بايد به آن دقت شود.

تابلوهاي فلكسي و لايت باكس نيز مانند تابلو چلنيوم با نورپزدازي زيباتر و چشمگيرتر مي شوند.

در همه تابلوهايي كه نور در آنها كاربرد دارد بويژه حروف چلنيوم ، لايت باكس ، فلكسي ، نورپردازي حرف اول را در زيبايي و نما مي زند و از اهميت ويژه اي برخوردار است .

همه ما درطول شبانه روز به صورت پياده يا سواره از مقابل مغازه ها و فروشگاه هاي متعددي عبور مي كنيم اطراف و محيط پيرامون خود را از نظر مي گذارانيم و در هنگام مناظره اطراف ، تنها نوشته ها و تابلوهاي موجود در سردر مغازه هايي نظر ما را به خود جلب مي كند كه زيبا باشد ، گرافيك بالا و نورپردازي همراه بار رنگهاي متفاوت داشته باشد.

بنابراين افكت هاي نوري استفاده شده در تابلوها و رنگهايي كه در طيفهاي نوري منعكس مي شود بسيارمهم است .

 

منبع : تابلو الماس


برچسب: اهميت نورپردازي در تابلوسازي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۵:۴۵ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :