جاده ي تنهاييها جاده ي تنهاييها .

جاده ي تنهاييها

چگونه پوستي بدون چي ن و چروك داشته باشيم

با گذر زمان و در صورت عدم رسيدگي به پوست‌، چين و چروك ظاهر مي‌شود. اما در واقع راز داشتن پوست صاف و بدون چين و چروك چيست؟

 

راز داشتن پوستي شفاف و مبارزه با چين و چروك، دوري كردن از هرچه بيشتر از اشعه‌هاي UV و سيگار كشيدن است. اين ? عامل دلايل اصلي چين و چروك صورت هستند. كم شدن قابليت كشساني پوست و از دست دادن نرمي و رطوبت آن با مرور زمان، اجتناب‌ناپذير است اما با مداومت و دوري كردن از عادت‌هاي مضر، مي‌توانيد مطمئن شويد كه روند پيري پوست شما تا حد ممكن آهسته شده‌ است. در اين مطلب  به موضوع داشتن پوستي بدون چين و چروك و به طور كلي به زيبايي پوست  مي‌پردازيم.

 

داشتن پوستي بدون چين و چروك

 

از پوست‌تان در برابر آفتاب محافظت كنيد

تابش نور خورشيد دليل شماره يك چين و چروك پوست است. پس براي جلوگيري از چين و چروك، بايد هر طور شده از پوست در برابر اشعه‌هاي مضر خورشيد محافظت كرد. به هيچ‌وجه نبايد براي مدت طولاني در برابر تابش مستقيم نور خورشيد قرار بگيريم. مخصوصا هنگام ظهر كه آفتاب در وسط آسمان قرار گرفته است. اگر رعايت اين مورد هميشه براي شما ممكن نيست و گاهي مجبوريد زماني را زير تابش شديد خورشيد قرار بگيريد، حتما يك لايه مناسب از كرم ضد آفتاب روي پوست‌تان بزنيد. در كمترين ميزان تابش، از SPF 15 استفاده كنيد. اما اگر پوست روشني داريد، كرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 يا بالاتر استفاده كنيد. اگر زمان زيادي را زير آفتاب مستقيم مي‌مانيد، حتما هر ?? دقيقه يك‌ بار ضد آفتاب خود را تجديد كنيد.

در غذا خوردن دقت كنيد

رژيم غذايي فاكتور مهمي در مراقبت از پوست است پس بايد مراقب باشيد كه چه چيزي مي‌خوريد يا چه‌ چيزهايي را نمي‌خوريد. غذاهاي سرشار از آنتي‌اكسيدان كه از شما در برابر خطر راديكال‌هاي آزاد و باكتري‌هاي تخريب‌كننده سلول‌هاي پوست، محافظت مي‌كند، يكي از بهترين راه‌هاي مبارزه با پيري زودرس پوست هستند. رژيم غذايي كه داراي گياهان و سبزيجات سرشار از آنتي‌اكسيدان است، از ايجاد خطوط و چين و چروك روي پوست جلوگيري مي‌كند و پيري را عقب مي‌اندازد؛ گذشته از خواص ضد سرطاني آنتي اكسيدان‌ها. خوردن قند و چربي را تا جاي ممكن كاهش دهيد و تلاش كنيد سبزيجات با برگ‌هاي سبز، ميوه‌هاي قرمز مثل انواع توت، ميوه‌هاي استوايي مثل انبه و آناناس و البته ماهي كه بهترين منبع Omega-3 است را در طول هفته بخوريد.

آبرساني را اولويت هر روز خود قرار دهيد

شايد در طول روز هر بار كه تشنه شويد آب بنوشيد اما به روزهاي پر مشغله فكر كنيد؛ روزهايي كه كمتر تشنه مي‌شويد، اگر به اندازه كافي آب ننوشيد، سلول‌هاي پوست هم مانند تمام سلول‌هاي بدن، عملكرد درستي نخواهند داشت. بدون مرطوب‌كننده پوست شما خشك و شكننده مي‌شود. شما بايد روزانه چيزي حدود ? ليوان آب بنوشيد تا پوست‌تان رطوبت كافي داشته باشد و بتواند با چروكيدگي و خشكي مبارزه كند. همچنين از كرم‌هاي آبرسان روزانه و شبانه به طور مرتب استفاده كنيد. در اين باره توضيحات بيشتر را در مجله سلامت و زيبايي ماوراي سلامت دنبال كنيد.

 

ورزش چين و چروك را دور مي‌كند

همه مي‌‌دانند كه ورزش براي سلامتي بدن مفيد است، اما تحقيقات نشان داده است كه ورزش براي سلامتي پوست عالي است. فقط مطمئن شويد كه بعد از ورزش و عرق كردن صورت‌تان را خوب تميز مي‌كنيد تا از جوش و دانه‌هاي سر سياه پيشگيري كنيد.

هميشه روي خواب شبانه حساب كنيد

با اينكه شما وقتي خواب هستيد فعاليت زيادي نداريد اما پوست شما شديدا در حال فعاليت است. سعي كنيد حتما ? الي ? ساعت در طول شب بخوابيد تا فعاليت بازسازي پوست‌تان بهينه شود و پوست فرصت كافي براي بازسازي داشته باشد. با اين كار وقتي صبح از خواب بيدار مي‌شويد پوستي شفاف و درخشان خواهيد داشت.

رتينول را به عادت‌هاي مراقبت از پوست خود اضافه كنيد

به زبان ساده‌تر رتينول از مشتقات ويتامين A و از خانواده مواد شيميايي است. رتينول و مواد مشابه آن در محصولات تخصصي مراقبت از پوست وجود دارد. دليل محبوبيت محصولات داراي رتينول، مراقبت و پيشگيري از پيري پوست است. با بالا رفتن سن حجم سلول‌هاي پوست كاهش پيدا مي‌كند كه باعث كدر شدن و افزايش خطوط و چروك روي صورت مي‌شود. خاصيت اسيدي اين ماده به مرور زمان و مداومت در استفاده باعث كاهش و پيشگري از چين و چروك مي‌شود. پس روي برچسب محصول به دنبال «رتينول» باشيد.

با دنبال كردن اين راهكارها شما مي‌توانيد با پيري پوست مبارزه كنيد و حتي در سن بالا نيز پوست شاداب و جواني داشته باشيد.

 

https://seekingalpha.com/user/57271970/comments

https://lionofviennasuite.sbnation.com/users/TobiMetz3

https://8tracks.com/tobimetz3

https://weheartit.com/TobiMetz3

https://www.liveinternet.ru/stat/mavarayesalamat.ir/

https://www.viki.com/users/tobimetz3_374/about

https://visual.ly/users/tobimetz3/portfolio

https://justpaste.it/8wy0t

 

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۹:۵۵ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :